Działania

Działając zgodnie ze swoją misją, Stowarzyszenie Walki z Rakiem Płuca chce:

  • upowszechniać wiedzę o raku płuca
  • edukować społeczeństwo na temat możliwości rozpoznawania pierwszych oznak choroby
  • informować o dostępnych metodach terapeutycznych.

Dlatego też Stowarzyszenie podejmuje szereg działań skierowanych do społeczeństwa i do środowiska lekarskiego.

Kampania „Razem walczmy z rakiem płuca"
Kampania „Razem walczmy z rakiem płuca" miała na celu dotarcie do chorych na raka płuca i ich bliskich, przede wszystkim po to, aby mogli oni skorzystać z doświadczeń pacjentów, lekarzy, pielęgniarek i innych osób, które zetknęły się z nowotworem płuca. Dzięki czemu potrafiliby radzić sobie ze śmiertelną chorobą i z nadzieją patrzeć w przyszłość.

W ramach kampanii „Razem walczmy z rakiem płuca" zorganizowano w Warszawie konferencję prasową, podczas której zaproszeni eksperci przedstawili najnowsze doniesienia na temat leczenia raka płuca oraz podzielili się swoimi doświadczeniami w walce z tą chorobą. W spotkaniu udział wzięli prof. Jan Skokowski, prezes Stowarzyszenia Ludzi Wyleczonych z Raka Płuca, prof. Maciej Krzakowski, Konsultant Krajowy w Dziedzinie Onkologii Klinicznej i Kierownik Kliniki Nowotworów Płuca i Klatki Piersiowej w Centrum Onkologii w Warszawie oraz Piotr Garlicki, aktor znany z roli doktora Trettera z serialu „Na dobre i na złe" emitowanego w TVP2.

Dodatkowo w ramach kampanii zorganizowane zostało w Warszawie spotkanie dla pacjentów, które poprowadził prof. Jan Skokowski i dr Tomasz Szczęsny. Podczas spotkania omówiona została problematyka dotycząca diagnostyki raka płuca w Polsce, jak również przedstawiono założenia i cele Stowarzyszenia.

W ramach kampanii opracowane zostały:

  • Ulotki informacyjne - 10 tys. sztuk, dystrybucja wśród pacjentów i lekarzy w całym kraju,
  • Plakaty - 1000 sztuk, przekazane wielu klinikom na terenie całego kraju.


Kampania „Razem walczmy z rakiem płuca" została zrealizowana dzięki wsparciu firmy Roche.

Kampania „Rak płuca. Wczesne wykrycie = Dłuższe życie"
Głównym celem kampanii było przekonanie społeczeństwa, że kluczową rolę w walce z nowotworem płuca odgrywa wczesne rozpoznanie choroby. Stowarzyszenie poprzez swoje działania chciało również wpłynąć na podniesienie świadomości raka płuca w społeczeństwie i wśród lekarzy. W tym celu 24 października 2006 r. zainaugurowana została ogólnopolska kampania edukacyjna „Rak płuca. Wczesne wykrycie = Dłuższe życie". Patronat merytoryczny nad kampanią objęła Polska Grupa Raka Płuca.

W ramach kampanii zorganizowanych zostało 9 konferencji regionalnych - w Lublinie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Białymstoku i Bydgoszczy. Opracowane zostały również ulotki informacyjne (20 tys.), które za pośrednictwem lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) trafiły do pacjentów w wielu regionach kraju. Kampania „Rak płuca. Wczesne wykrycie = Dłuższe życie" powstała dzięki wsparciu firmy Roche.

Działania dodatkowe
W czerwcu 2007 r. Stowarzyszenie zorganizowało w Warszawie spotkanie dla ludzi, którzy w swoim życiu zetknęli się z rakiem płuca. Było to spotkanie z udziałem gościa specjalnego, Jesme Fox z Fundacji Roy Castle z Wielkiej Brytanii, która radziła słuchaczom jak żyć z chorobą, przejść przez okres leczenia i z nadzieją patrzeć w przyszłość.